رخت سال نو به تن پایتخت 

رخت سال نو به تن پایتخت 

در آستانه نوروز 1403 با برنامه ها و پروژه های متنوع فرهنگی و هنری پایتخت آماده نوروز 1403 شده است. 

به گزارش اسمارت تیم، برنامه ها و پروژه های سازمان زیباسازی شهرداری تهران در قالب آثار حجمی، دیوارنگاره و نقاشی دیواری، اهتزاز پرچم پایه کوتاه، آذین بندی ریسه ای، نورپردازی و نورآرایی، رنگ آمیزی و بهسازی جداره ها، برپایی جشن نور و اکران فرهنگی در پایتخت اجرا می شود.

همچنین به مناسبت جشن نوروز بیش از 100 اثر حجمی با مضمون بهار، عمو نوروز و هفت سین در میادین و نقاط شاخص پایتخت آماده استقبال از بهار شده اند. 

رویداد هنری بهارستان 1403 که هر ساله با همراهی هنرمندان در راستای تغییر چهره پایتخت و ایجاد حس نشاط و سرزندگی بهاری فعالیت می کند، امسال نیز با حضور 313 تخم مرغ رنگی و تکمیل اثر توسط 261 هنرمند فعالیت خود را آغاز و با 22 قاب نوروزی توسط 22 هنرمند به فعالیت خود پایان دادند، این قاب های نوروزی پیش از سال جدید دور تا دور میدان آزادی نصب خواهند شد و حس و حال سال جدید را به فضای شهری پایتخت منتقل خواهند کرد. 

از دیگر فعالیت های سازمان زیباسازی برای سال آینده اجرای 76 نقاشی دیواری و 16 دیوارنگاره خلاق با استفاده از ویژگی های طبیعی و محیطی پایتخت است. 

همچنین در راستای پویش «عید آمد و عید آمد» با نصب 10000 هزار پرچم پایه کوتاه، 150 هزار متر آذین بندی ریسه ای و 5 نماپرچم با مشارکت مناطق در  بزرگراه ها و معابر شهر و رنگ آمیزی جداول و نیوجرسی ها در 9 بزرگراه اصلی تهران و پل های عابر پیاده پایتخت، به استقبال سال نو خواهند رفت. 

بر اساس گزارش اداره ارتباطات و امور بین الملل سازمان زیباسازی شهر تهران، تا عید فطر نیز جشن نور بزرگی با نورآرایی ویژه ای در میدان ولیعصر (عج) و اجرای تونل ها و سقف های نوری متنوعی به همراه المان های نوری حاجی فیروز و عمونوروز و نهنگ برگزار خواهد شد و پایتخت به شهری با جشن بزرگی پر نور تبدیل خواهد شد.

پایان خبر اسمارت تیم 

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "رخت سال نو به تن پایتخت " هستید؟ با کلیک بر روی اجتماعی، اگر به دنبال مطالب جالب و آموزنده هستید، ممکن است در این موضوع، مطالب مفید دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "رخت سال نو به تن پایتخت "، کلیک کنید.