افزایش ۶ برابری درآمد فرودگاه امام در دو سال

صنعت هوانوردی علاوه بر ایجاد میلیون ها شغل به رشد تولید ناخالص داخلی (GDP) کشور ها کمک می کند. این صنعت نقش حیاتی در ارتباط دادن مردم کسب وکار ها و فرهنگ ها در سراسر جهان و اتصال آن ها به بازار های جهانی دارد و سهم پررنگ آن در اقتصاد جهان شامل نه تنها خطوط هوایی بلکه فرودگاه ها تولید هواپیماها گردشگری و لجستیک نیز می شود.
به نقل از aviationfacts صنعت هوانوردی با ۳.۵ تریلیون دلار درآمد حدود ۴.۱٪ از تولید ناخالص داخلی (GDP) جهان را تشکیل می دهد.
مدیرعامل شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) سعید چلندری عنوان کرد که در سالی که گذشت فرودگاه امام خمینی جزو موفق ترین فرودگاه های کشور به ویژه از نظر کسب درآمد های پایدار و درآمدزایی در شهر فرودگاهی بود به طوری که طی دو سال گذشته درآمد شهر فرودگاه امام ۶ برابر افزایش داشته است.
وی در خصوص طرح های توسعه ای شهر فرودگاهی با بیان این که این طرح ها طبق برنامه در حال انجام است اظهار کرد: «حدود ۱۲۰ هزار میلیارد تومان پروژه سرمایه گذاری روی میز ماست که ۳۰ هزار میلیارد تومان آن منتج به قرارداد شده است. این سرمایه گذاری ها توسط بخش خصوصی هم در منطقه آزاد و هم در پهنه هوانوردی انجام شده و تا پیش از سال جدید عملیات اجرایی این پروژه ها آغاز می شود».
مدیرعامل شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) گفت: ۲۰ سال از تاریخ بهره برداری از فرودگاه امام می گذرد فرودگاهی که مطالعات آن مربوط به ۱۰ سال پیش از بهره برداری است. بر این اساس باید به فاز یک فرودگاه توجه جدی داشته باشیم و این مهم در دستور کار است؛ اکنون بازنگری و مطالعات آن آماده شده و از سال گذشته بهسازی را آغاز کرده ایم.
وی اظهار داشت: تنها ترمینالی که پرواز های بین المللی از آن انجام می شود ترمینال یک فرودگاه امام است که روزانه بین ۱۲۰ تا ۲۴۰ پرواز بین المللی از آن انجام می شود.
وی افزود: تاکید رئیس جمهور و وزیر راه و شهرسازی بر اجرایی کردن فاز ۲ فرودگاه امام است اما نوع قرارداد و این که اعتبارات آن از چه محلی تامین می شود شاید مورد تجدیدنظر قرار گیرد. همچنین شرایط جوی کمی سرعت کار را کُند کرده است.
مدیرعامل شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) خاطرنشان کرد: باید بپذیریم در مقایسه با دیگر کشور ها از جمله کشور های حاشیه خلیج فارس به دلیل کم توجهی در گذشته و عدم ثبات مدیریتی در کلان فرودگاه کشور همچنین تغییر سیاست ها و تغییر دولت ها با یک عقب ماندگی در توسعه فرودگاهی مواجهیم.
وی گفت: برنامه توسعه فرودگاه پنج ساله است و امیدواریم در مدت پنج سال بتوانیم به اقداماتی که در دستور کار بوده جامه عمل بپوشانیم تا شرمنده مردم نشویم.
مهدی باقری کارشناس حمل ونقل اظهار کرد: به دلیل قرارگیری ایران بر روی فلات مصرف سوخت هواپیما در نشست و برخاست نسبت به سایر فرودگاه های منطقه کمتر است. همچنین صنعت هوایی کشور با این که نسبت به سایر شیوه های حمل ونقل عمر کوتاه تر و ساختار پیشرفته تری دارد تا تحقق اهداف مطلوب خود فاصله طولانی دارد.
این کارشناس افزود: برای رونق فرودگاه های کشور به ویژه فرودگاه امام خمینی (ره) و فرودگاه مهرآباد سه کار لازم است؛ اول آن که این شیوه حمل ونقلی از قیمت گذاری دستوری خارج شود و یارانه سوختی شرکت های هواپیمایی مستقیما به مسافران پرداخت شود.
باقری ادامه داد: دوم آن که با کنار گذاشته شدن قیمت گذاری دستوری بلیت هواپیما ورود سرمایه بخش غیردولتی به این صنعت هموارتر می شود و بدین ترتیب شاهد ورود ناوگان و افزایش ایمنی و کیفیت پرواز ها خواهیم بود.
این کارشناس حمل ونقلی با تشبیه صنعت هوایی کشور به زمین بکر و حاصل خیزی که هنوز در آن بذری کاشته نشده است اقدام سوم را همکاری هوایی با کشور های توسعه یافته در این حوزه عنوان کرد.
آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "افزایش ۶ برابری درآمد فرودگاه امام در دو سال" هستید؟ با کلیک بر روی اقتصادی، به دنبال مطالب مرتبط با این موضوع هستید؟ با کلیک بر روی دسته بندی های مرتبط، محتواهای دیگری را کشف کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "افزایش ۶ برابری درآمد فرودگاه امام در دو سال"، کلیک کنید.