بقعه شیخ ابوسلیمان دارانی میزبان عاشقان و عزاداران حسینی شد – خبرگزاری اسمارت تیم | اخبار ایران و جهان

بقعه شیخ ابوسلیمان دارانی میزبان عاشقان و عزاداران حسینی شد - خبرگزاری اسمارت تیم | اخبار ایران و جهان

خبرگزاری اسمارت تیم – گروه استان‌ها: هر ساله با فرارسیدن ماه محرم مردم شهرستان فریدن با اعتقادات مذهبی و عشقی که به ائمه اطهار دارند در سو گ اباعبدالله الحسین (ع) و یاران با وفای ایشان به عزاداری و پخش نذورات می‌پردازند.

هیئت‌های مذهبی به رسم هر سال همزمان با شب تاسوعای حسینی در بقعه‌ی متبرک شیخ ابوسلیمان دارانی گرد هم می‌آیند و به عزاداری و زنجیر زنی و… می‌پردازند.

تجمع هر ساله عزاداران حسینی در این مکان متبرک و مذهبی ریشه در اعتقادات مردم شهرستان فریدن دارد.

شیخ ابوسلیمان دارانی از مشایخ بزرگ عرفان در اواخر سده‌ی دوم و اوایل سده سوم هجری بوده است که اکنون بارگاه و مزار او در شهر داران محلی امن برای مردم شهرستان فریدن است که برای راز و نیاز به این محل می آیند و این محل در ماه محرم از اهمیت ویژه ای برخوردار است و مانند جاذبه‌ای عزاداران حسینی را به سوی خود جذب می‌کند.

تصویربردار: اعظم عبداللهی

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "بقعه شیخ ابوسلیمان دارانی میزبان عاشقان و عزاداران حسینی شد – خبرگزاری اسمارت تیم | اخبار ایران و جهان" هستید؟ با کلیک بر روی عمومی، اگر به دنبال مطالب جالب و آموزنده هستید، ممکن است در این موضوع، مطالب مفید دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "بقعه شیخ ابوسلیمان دارانی میزبان عاشقان و عزاداران حسینی شد – خبرگزاری اسمارت تیم | اخبار ایران و جهان"، کلیک کنید.