قدیمی ترین کتابخانه عمومی فارس با حضور وزیر ارشاد بازگشایی شد – خبرگزاری اسمارت تیم | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرنگار اسمارت تیم، آیین بازگشایی کتابخانه عمومی شهید آیت الله دستغیب، قدیمی ترین کتابخانه عمومی استان فارس و از گنجینه های فرهنگی شهر شیراز و استان فارس شامگاه چهارشنبه با حضور محمد مهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس آغاز شد.

در ابتدای این مراسم که مهدی رمضانی دبیر کل نهاد کتابخانه های عمومی کشور، نماینده ولی فقیه در استان فارس، استاندار فارس و مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس نیز در آن حضور داشتند، مدیرکل کتابخانه های عمومی فارس با بیان اینکه پروژه کتابخانه دستغیب با حمایت امام جمعه شیراز، استاندار فارس و دبیرکل نهاد کتابخانه های عمومی کشور بعد از چند سال به نتیجه رسید گفت: این کتابخانه مردم پایه قدیمی ترین کتابخانه جنوب کشور است که بخش های مختلفی دارد و فضای کار اشتراکی را به تصویر می کشد.

محمدحسین فیروزی با بیان اینکه بازآفرینی این کتابخانه به نحوی صورت گرفته که گردشگر را به حضور در کتابخانه جذب کرده و به کسب و کارهای خرد کمک کند افزود: تلاش کردیم در کنار استفاده از فنون نوین در این کتابخانه، با استفاده از عکس های قدیمی و منحصر به فرد شیراز، مفاخر این شهر را معرفی کنیم.

قدیمی ترین کتابخانه عمومی فارس با حضور وزیر ارشاد بازگشایی شد

فیروزی افزود: امکان جست و جوی 125 میلیون عنوان کتاب که 60 هزار جلد آن در این کتابخانه قرار دارد، استفاده از نمادهای شیراز در بازطراحی آن، امکان استفاده از کتاب های صوتی و الکترونیکی، آرشیو غنی نشریات و هزاران جلد کتاب کودک و فراهم کردن تمهیداتی جهت برپایی کلاس ها و کارگاه های مختلف فرهنگی مثل فن بیان، شعر خوانی و … از جمله ویژگی های این کتابخانه است.

وی اضافه کرد: ساخت بخش کودک و بهسازی بخش داخلی، فراهم کردن زیرساخت هایی برای ایجاد محافل کتابخوانی و پاتوق کتاب، بهبود تاسیسات کتابخانه با ابزارهای روز، زیباسازی نمای بیرونی با در نظر گرفتن موقعیت تاریخی کتابخانه و تجهیز سخت افزاری و نرم افزاری کتابخانه از دیگر ویژگی های این کتابخانه است.

هم اکنون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در حال بازدید از بخش های مختلف این کتابخانه است.

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "قدیمی ترین کتابخانه عمومی فارس با حضور وزیر ارشاد بازگشایی شد – خبرگزاری اسمارت تیم | اخبار ایران و جهان" هستید؟ با کلیک بر روی عمومی، به دنبال مطالب مرتبط با این موضوع هستید؟ با کلیک بر روی دسته بندی های مرتبط، محتواهای دیگری را کشف کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "قدیمی ترین کتابخانه عمومی فارس با حضور وزیر ارشاد بازگشایی شد – خبرگزاری اسمارت تیم | اخبار ایران و جهان"، کلیک کنید.