کره جادویی در دل آسمان خراش 500 متری/ عکس

به گزارش اسمارت تیم، از راه حلی مبتکرانه هنگام ساخت این ساختمان با 509 متر ارتفاع استفاده شده که نوسانات کلی آن را تا 40 درصد هنگام زلزله و وزش باد کاهش می دهد. یک کُره 660 تنی به نام «دمپر جرمی تنظیم شده» از طبقه 92 این ساختمان آویزان است.

به نقل از مجله اسمارت تیم، در حالی که ساختمان در یک جهت حرکت می کند، این کره فولادی در جهتی دیگر تاب خورده و تعادل کلی ساختمان را حفظ می کند. اگر باد یا نیروی زمین لرزه برج را به سمت راست هل دهد، کره نیرویی فوری و برابر به سمت چپ ایجاد کرده و حرکت اولیه را خنثی می کند.

به همین خاطر، برج تاب می خورد؛ اما واژگون نمی شود. این مکانیسم به عنوان «سیستم میرایی غیرفعال» شناخته می شود. به این معنی که بدون هیچ قدرت یا کنترل خارجی و فقط با نیروی گرانش و حرکت ساختمان کار می کند.

کره جادویی در دل آسمان خراش 500 متری/ عکس

در همین حال، پیستون های هیدرولیک زیر کره انرژی را جذب و به شکل گرما منتشر می کنند. دکتر آگاتوکلیس جیارالیس، استاد دینامیک سازه در دانشگاه لندن، این دستگاه کروی هوشمند را «شبیه به یک آونگ» توصیف کرده است. این کره فولادی به روشی مشابه کمک فنرهای سیستم تعلیق خودرو عمل کرده و شوک ها را جذب می کند.

ساخت تایپه 101 در سال 1999 آغاز شده و برای بازگشایی عمومی در شب سال نوی 2004 تکمیل شد. این آسمان خراش شبیه به یک شاخه بامبو است که در هشت بخش به سمت بالا می رود.

در حالی که ساختمان های بلند دیگر دمپرهای جرمی تنظیم شده خود را پنهان نگه می دارند، بازدیدکنندگان می توانند طبقات 88 تا 92 این آسمانخراش را مشاهده کنند که یک جاذبه گردشگری محسوب می شود.

5858

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "کره جادویی در دل آسمان خراش 500 متری/ عکس" هستید؟ با کلیک بر روی پزشکی، اگر به دنبال مطالب جالب و آموزنده هستید، ممکن است در این موضوع، مطالب مفید دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "کره جادویی در دل آسمان خراش 500 متری/ عکس"، کلیک کنید.