اخطار و تذکرات لازم برای رفع موانع ثبت جهانی روستای هدف گردشگری قلعه بالا داده شد

اخطار و تذکرات لازم برای رفع موانع ثبت جهانی روستای هدف گردشگری قلعه بالا داده شد

به گزارش خبرگزاری اسمارت تیم استان سمنان، مرتضی نظری روز جمعه 10 فروردین ماه 1403 گفت: با توجه به وجود موانع برای ثبت جهانی روستای هدف گردشگری قلعه بالا و در راستای مصوبات کمیته توسعه گردشگری و رفع موانع ثبت جهانی روستای قلعه بالا، اخطار و تذکرات لازم به برخی از مالکین داده شد و مقرر شد در اولین فرصت ایرادات برطرف شوند.

رییس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان شاهرود افزود: این روستا از ظرفیت های خاص و متعدد گردشگری برخوردار است و لازم است موانع ثبت جهانی برطرف شود.

مرتضی نظری گفت: قلعه بالا در منطقه ای کوهپایه ای واقع شده و در ساخت خانه های آن از معماری پلکانی استفاده شده است و قرار گرفتن منطقه حفاظت شده توران در جوار روستا، حفظ خانه ها و بافت تاریخی، فراوانی اقامتگاه های بوم گردی و… این روستا را به یک مقصد گردشگری برای گردشگران ایرانی و خارجی تبدیل کرده است.

او افزود: روستای تاریخی قلعه بالا در فاصله 15 کیلومتری از شهر بیارجمند واقع شده است.

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "اخطار و تذکرات لازم برای رفع موانع ثبت جهانی روستای هدف گردشگری قلعه بالا داده شد" هستید؟ با کلیک بر روی استان ها، آیا به دنبال موضوعات مشابهی هستید؟ برای کشف محتواهای بیشتر، از منوی جستجو استفاده کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "اخطار و تذکرات لازم برای رفع موانع ثبت جهانی روستای هدف گردشگری قلعه بالا داده شد"، کلیک کنید.