1786 زندانی در خوزستان از ارفاقت قانونی بهره مند شدند – خبرگزاری اسمارت تیم | اخبار ایران و جهان

1786 زندانی در خوزستان از ارفاقت قانونی بهره مند شدند - خبرگزاری اسمارت تیم | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرگزاری اسمارت تیم، علی دهقانی بیان کرد: پیرو تاکیدهای رییس قوه قضاییه در خصوص بازدیدهای دوره ای و مناسبتی از زندان ها و بررسی شرایط مددجویان، در دهه کرامت امسال بازدیدهای متعددی از زندان های خوزستان صورت گرفت که نتیجه آن برخورداری یک هزار و 786 مددجوی واجد شرایط از ارفاقات قانونی از جمله مرخصی پایان حبس، آزادی مشروط، تعلیق، اشتغال به کار، مرخصی و آزادی تحت نظارت الکترونیکی (پابند) بوده است.

وی تصریح کرد: بازدید از زندان و بررسی وضعیت زندانیان به صورت مستمر باید در دستور کار مدیران قضایی باشد زیرا محکومانی که در حال تحمل حبس هستند باید به صورت مداوم مورد ارزیابی قرار گیرند و نتیجه اقدامات اصلاحی زندان سنجیده شود.

وی با قدردانی از تلاش ستاد دیه و انجمن حمایت از زندانیان خوزستان و کمک های خیران و همراهی شکات و صاحبان حق در پرونده ها گفت: با تلاش صورت گرفته در دهه کرامت، زمینه آزادی 39 نفر از محکومان مالی جرایم غیرعمد توسط ستاد دیه استان و آزادی 209 نفر از زندانیان معسر و نیازمند توسط انجمن حمایت از زندانیان فراهم شد.

رییس کل دادگستری خوزستان با اشاره به سیاست حبس زدایی قوه قضاییه، تصریح کرد: فضای زندان ها باید صرف اصلاح و بازپروری محکومان شود و با مدیریت صحیح و استفاده مناسب از مجازات های جایگزین حبس و ارفاقات قانونی برای زندانیان واجد شرایطی که اصلاح شده و یا زمینه اصلاح آنان در بیرون از زندان وجود دارد، می توان این هدف را به تحقق رسانده و زمینه اصلاح سایر محکومان را با ایجاد فضای مراقبتی، حرفه آموزی و اشتغال و نیز با اجرای برنامه های فرهنگی – تربیتی، فراهم کرد.

دهقانی تاکید کرد: افرادی که موجب اخلال در نظم عمومی شده و یا حضورشان موجب خطر و زیان برای جامعه باشد، مورد این ارفاقات قرار نمی گیرند و محکومانی که مستحق حبس هستند، به عنوان حقی برای جامعه باید تحمل کیفر کنند.

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "1786 زندانی در خوزستان از ارفاقت قانونی بهره مند شدند – خبرگزاری اسمارت تیم | اخبار ایران و جهان" هستید؟ با کلیک بر روی عمومی، ممکن است در این موضوع، مطالب مرتبط دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "1786 زندانی در خوزستان از ارفاقت قانونی بهره مند شدند – خبرگزاری اسمارت تیم | اخبار ایران و جهان"، کلیک کنید.