۳ هکتار از مراتع پارک ملی گلستان طعمه حریق شد

۳ هکتار از مراتع پارک ملی گلستان طعمه حریق شد

اسمارت تیم/گلستان سرپرست پارک ملی گلستان گفت: حدود سه هکتار از مراتع و گونه‌های علفی این ذخیره‌گاه زیست کره بر اثر آتش‌سوزی امروز از بین رفت.

 وحید خیرآبادی امروز شنبه در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: امروز به علت گرمای زیاد در مسیر جاده بین المللی پارک ملی گلستان- خراسان شمالی (پیچ سلیمان کشته) آتش افروخته شده توسط افراد ناآگاه گسترش یافته و به بخشی از مراتع و گونه‌های علفی این پارک خسارت زد.

وی بیان کرد: با همت و حضور به موقع ماموران یگان‌های حفاظت محیط زیست پارک ملی گلستان و رباط قره بیل، همیاران محیط زیست و منابع طبیعی و آتش نشانی روستا دشت و جمعی از مردم طبیعت دوست از سرایت آتش سوزی جلوگیری و در نهایت حریق مهار شد.

سرپرست پارک ملی گلستان از مردم و گردشگران خواست با توجه به پوشش گیاهی منطقه از هر گونه آتش روشن کردن در طبیعت خودداری کنند و در صورت مشاهده آتش سوزی در سریعترین زمان موارد را با تلفن گویا ۱۵۴۰ محیط زیست و ۱۵۰۴ منابع طبیعی اطلاع دهند تا ماموران اقدامات لازم را انجام دهند.

پایان خبر اسمارت تیم

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "۳ هکتار از مراتع پارک ملی گلستان طعمه حریق شد" هستید؟ با کلیک بر روی استان ها، به دنبال مطالب مرتبط با این موضوع هستید؟ با کلیک بر روی دسته بندی های مرتبط، محتواهای دیگری را کشف کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "۳ هکتار از مراتع پارک ملی گلستان طعمه حریق شد"، کلیک کنید.