نجات مفهوم حکمرانی در سلسله همایش‌های علوم، حکمت و حکمرانی

نجات مفهوم حکمرانی در سلسله همایش‌های علوم، حکمت و حکمرانی

رئیس دانشکدگان فرهنگ و تمدن گفت: ماموریت این همایش نجات مفهوم حکمرانی است و برخی از سیاستمداران از یک زاویه مفهوم حکمرانی را به کار می‌برند و این موضوع یکی از نگرانی‌هاست.

به گزارش خبرنگار گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری اسمارت تیم، میثم چگین، رئیس دانشکدگان فرهنگ و تمدن در اختتامیه سلسله همایش‌های علوم، حکمت و حکمرانی که امروز پیش از ظهر در سازمان مرکز ی برگزار شد، اظهار کرد: سومین سال است که این همایش برگزا شده است.

وی با بیان اینکه همایش علوم انسانی و حکمت اسلامی با ۱۳ کمیسیون در ۱۳ واحد برگزار شد، ادامه داد: حجم مقالات در سال اول برگزاری همایش بیش از هزار و دویست بود.

چگینی با بیان اینکه فعالیتی که واحدهای برگزارکننده داشتند از طرف واحدهای دانشگاهی مطرح شد، اظهار کرد: با استقبال اساتید روبرو شدیم، فقط علوم انسانی نیست که با مباحث حکمت ارتباط دارد.

دبیر علمی همایش علوم، حکمت و حکمرانی ادامه داد: علوم تبیینی به همایش اضافه شد و علوم و حکمت اسلامی نامیده شد.

وی افرود: در سال دوم واحدها به کمیسیون تبدیل شدند و خود آن یک همایش ملی و مستقل نامیده شد.

چگینی با بیان اینکه از علوم به حکمت رسیدیم، اظهار کرد: حکمت یکی از مهم‌ترین عرصه‌ها برای پیاده‌سازی عرصه حکمرانی است. باید به‌صورت طبیعی از علوم به حکمت و از حکمت به حکمرانی برسیم.

رئیس دانشکدگان فرهنگ و تمدن تصریح کرد: ماموریت این همایش نجات مفهوم حکمرانی است و برخی از سیاستمداران از یک زاویه مفهوم حکمرانی را به کار می‌برند و این موضوع یکی از نگرانی‌هاست.

وی با بیان اینکه مفهوم حکمرانی از ریل خود نباید خارج شود، اظهار کرد: در همایش‌های مختلف مفهوم گفتمان‌سازی در عرصه حکمرانی اتفاق افتاده است و درصدد هستیم با مدل جدیدتری این همایش را برگزار کنیم.

دبیر علمی همایش علوم، حکمت و حکمرانی ادامه داد: این همایش تاکنون به شکل سنتی برگزار شده است؛ اما این نوع برگزاری مسائل بسیار زیادی از جمله جمع کردن جمعیت دارد.

چگینی خاطرنشان کرد: درصدد هستیم این همایش را به شکل رویداد جدیدتری و کارگاه‌ها برگزار کنیم؛ همچنین تشکر می‌کنم از کسانی که ما را در این ۸ همایش همراهی کردند. همچنین در اختتامیه از  ۸ مقاله برگزیده تقدیر می‌شود.

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "نجات مفهوم حکمرانی در سلسله همایش‌های علوم، حکمت و حکمرانی" هستید؟ با کلیک بر روی استان ها، به دنبال مطالب مرتبط با این موضوع هستید؟ با کلیک بر روی دسته بندی های مرتبط، محتواهای دیگری را کشف کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "نجات مفهوم حکمرانی در سلسله همایش‌های علوم، حکمت و حکمرانی"، کلیک کنید.