فرانسه مدعی رهگیری هواپیمای روس شد

فرانسه مدعی رهگیری هواپیمای روس شد

به گزارش اسمارت تیم،  ستاد کل ارتش فرانسه در بیانیه ای مدعی شد که یک جنگنده میراژ 2000 فرانسه توانسته است در سواحل استونی یک هواپیمای شناسایی و تجسسی ایل-20 روسیه را رهگیری کند.

به نقل از اسمارت تیم در ادامه این بیانیه بدون ارایه هر گونه جزییات دیگر آمده است که هدف از این کار، حفاظت از حریم هوایی متحدان خود در حوزه بالتیک بوده است.

بنابر گزارش پایگاه خبری اوکراینزکا پراودا، هواپیماهای نظامی فرانسه در برخی از کشورهای عضو ناتو به عنوان بخشی از ماموریتی به نام «پلیس هوایی ناتو» مستقر شده اند که ادعا می شود هدف آن حفظ امنیت حریم هوایی کشورهای عضو این پیمان است. این ماموریت ها پس از آغاز جنگ روسیه و اوکراین در فوریه 2022 تقویت شده است.

از آن زمان تاکنون چندین هواپیما رهگیری شده که هیچ حادثه جدی در پی نداشته است. اما به عنوان مثال در مارس 2023، یک هواپیمای روسی با یک پهپاد آمریکایی در دریای سیاه برخورد کرد.

هفته گذشته، وزیر دفاع فرانسه گفت که نیروهای روسی تهدید کرده اند که هواپیماهای فرانسوی را که در حال گشت زنی در حریم هوایی بین المللی بر فراز دریای سیاه بودند، ساقط خواهند کرد.

311311

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "فرانسه مدعی رهگیری هواپیمای روس شد" هستید؟ با کلیک بر روی بین الملل، ممکن است در این موضوع، مطالب مرتبط دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "فرانسه مدعی رهگیری هواپیمای روس شد"، کلیک کنید.