صابری: پایان نامه های تولید هوش مصنوعی با طراحی نرم افزار شناسایی شوند

در گفت وگو با اسمارت تیم مطرح شد؛

صابری: پایان نامه های تولید هوش مصنوعی با طراحی نرم افزار شناسایی شوند

معاون حقوقی وزارت علوم گفت: قطعا نمی توانیم به راحتی متقلبان استفاده از هوش مصنوعی در امور علمی و … را شناسایی کنیم، بلکه طراحی نرم افزار های ناظر به این موضوع امری لازم است.

رضا صابری، معاون حقوقی وزارت علوم در گفت وگو با خبرنگار گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری اسمارت تیم، درباره راهکار های وزارت علوم برای جلوگیری از پایان نامه نویسی به کمک هوش مصنوعی اظهار کرد: هوش مصنوعی موضوعی است که خیلی از حوزه های جهان را به خود درگیر کرده است.

وی افزود: حوزه علم و فناوری 2 وجهی است، یعنی هم می تواند از هوش مصنوعی به عنوان ابزار پیشرفت کننده استفاده کند و هم در مقابل استفاده از آن برای تسهیل در امور و تقلب های گسترده نگرانی جدی داشته باشد. 

معاون حقوقی وزارت علوم تصریح کرد: مصادیق مجرمانه اگر در فضای مجازی اتفاق بیوفتد از طریق قانون قابل پیگیری و تعریف خواهد بود؛ قطعا نمی توانیم به راحتی متقلبان استفاده از هوش مصنوعی در امور علمی را همانند متخلفان پایان نامه نویسی و فروش مدرک دانمشگاهی و … شناسایی کنیم، بلکه طراحی نرم افزار های ناظر به این موضوع برای جلوگیری از تقلب در پایان نامه و مقاله امری لازم است.

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "صابری: پایان نامه های تولید هوش مصنوعی با طراحی نرم افزار شناسایی شوند" هستید؟ با کلیک بر روی اقتصادی، اگر به دنبال مطالب جالب و آموزنده هستید، ممکن است در این موضوع، مطالب مفید دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "صابری: پایان نامه های تولید هوش مصنوعی با طراحی نرم افزار شناسایی شوند"، کلیک کنید.