شروع طولانی ترین انتخابات جهان در هند

شروع طولانی ترین انتخابات جهان در هند

انتخابات پارلمانی هند که به عنوان طولانی ترین انتخابات جهان شناخته می شود از امروز جمعه آغاز شده و قرار است تا ماه ژوین ادامه داشته باشد.

به گزارش اسمارت تیم، انتخابات برای تعیین سرنوشت 543 کرسی مجلس سفلی پارلمان هند، موسوم به «لوک سابا» از امروز جمعه آغاز شد؛ انتخاباتی که به موجب آن نزدیک به یک میلیارد رای دهنده در مدت بیش از یک ماه تا تاریخ اول ژوین در آن شرکت کرده  و به نامزد و حزب مورد نظر خود رای می دهند.

به نوشته خبرگزاری اسپوتنیک دو رقیب اصلی در انتخابات سراسری پر جمعیت ترین کشور جهان عبارتند از «ایتلاف دموکراتیک ملی» که توسط حزب «نارندرا مودی»، نخست وزیر هند موسوم به حزب «بهاراتیا جاناتا»، رهبری می شود و ایتلافی متشکل از 26 حزب موسوم به «ایتلاف فراگیر توسعه ملی هند» که رهبری آن را حزب مخالف اصلی یعنی «حزب کنگره ملی هند» بر عهده دارد.

969 میلیون نفر رای دهنده هندی واجد شرایط شرکت در این انتخاباتی که در هفت مرحله برگزار می شود، هستند. اولین مرحله در بازه زمانی 19-25 آوریل در 102 حوزه انتخاباتی و 21 ایالت برگزار می شود. پس از این مرحله نیز تعداد 442 حوزه انتخاباتی و 58 ایالت دیگر تا اول ژوین در مراحل بعدی انتخابات که تا اول ژوین به پایان خواهد رسید، شرکت خواهند کرد. شمارش آرای انتخابات نیز از روز چهارم ژوین شروع خواهد شد.

نخست وزیر هند همچنان امیدوار است برای سومین دوره متوالی پیروز انتخابات سراسری شود در حالی که احزاب مخالف می گویند در صورت ماندن او در قدرت، هندی ها بسیاری از آزادی ها را از دست خواهند داد.

نظرسنجی های اخیر نشان می دهد که حزب بهاراتیا جاناتا متعلق به مودی و متحدانش برای سومین بار در انتخابات پارلمان هند پیروز خواهند شد.

پایان خبر اسمارت تیم

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "شروع طولانی ترین انتخابات جهان در هند" هستید؟ با کلیک بر روی بین الملل، اگر به دنبال مطالب جالب و آموزنده هستید، ممکن است در این موضوع، مطالب مفید دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "شروع طولانی ترین انتخابات جهان در هند"، کلیک کنید.