برگزاری آیین بزرگداشت مقام علمی و فرهنگی مرحوم آیت‌الله محمدتقی بهجت(ره)

برگزاری آیین بزرگداشت مقام علمی و فرهنگی مرحوم آیت‌الله محمدتقی بهجت(ره)

انجمن آثار و مفاخر فرهنگی، چهارشنبه (۲۸شهریورماه)، آیین بزرگداشت مقام علمی و فرهنگی مرحوم آیت الله العظمی محمد تقی بهجت فومنی(ره)، از مراجعِ عظام تقلید و استاد برجسته اخلاق و عرفان اسلامی را در تالار اجتماعات شهید مطهری(ره) انجمن برگزار می‌کند.

به گزارش اسمارت تیم، در این مراسم که ساعت ۱۶:۰۰ برگزار خواهد شد، جمعی از استادان برجسته حوزه‌های علمیه و دانشگاه‌های سراسر کشور درباره شخصیت فرهنگی، دینی و علمی مرحوم آیت‌الله العظمی محمد تقی بهجت(ره) به ایراد سخن خواهند پرداخت.

گفتنی است، مرحوم آیت الله العظمی محمد تقی بهجت(ره) از شاگردان برجسته آیات سید علی قاضی و محمدحسین غروی اصفهانی بود.

وی از اوان جوانی مراحل عرفان و سیر و سلوک را آغاز و همواره به زهد و تقوا شهرت داشت.

آن مرحوم بیش از چهل سال به تدریس خارج فقه و اصول اشتغال داشت و به واسطه شهرت گریزی غالباً در منزل تدریس می‌کرد و فضلای گرانقدری سالیان دراز از محضر پر فیض‌ایشان بهره برده‌اند.

از مرحوم آیت‌الله العظمی محمد تقی بهجت(ره) آثار ارزشمندی در موضوع فقه و اصول مانند کتاب «مباحث‌الاصول» برجای مانده است.

پایان خبر اسمارت تیم

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "برگزاری آیین بزرگداشت مقام علمی و فرهنگی مرحوم آیت‌الله محمدتقی بهجت(ره)" هستید؟ با کلیک بر روی فرهنگ و هنر، اگر به دنبال مطالب جالب و آموزنده هستید، ممکن است در این موضوع، مطالب مفید دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "برگزاری آیین بزرگداشت مقام علمی و فرهنگی مرحوم آیت‌الله محمدتقی بهجت(ره)"، کلیک کنید.