اسپری بدن ضد عرق

شما هم جز آن دسته از افرادی هستید که ناگهان غرق عرق می شوید یا اینکه از بس عرق کرده اید، دیگر جانتان به لبتان رسیده است! می دانستید که تعریق زیاد می تواند نشان دهنده بیماری و یا اختلالی در بدنتان باشد و با دانستن مشکل اساسی گاهی به راحتی می توان مشکل تعریق زیاد را حل کرد.البته اگر فکر می کنید که بیش از حد عرق می کنید، باید به پزشک غدد و متابولیسم مراجعه کنید. متخصص غدد پس از بررسی سابقه ی پزشکی و علایم بیمار، برای ارزیابی بیشتر علت بیماری ممکن است به یک سری آزمایش نیاز داشته باشد.

اسپری بدن ضد عرق

تعدادی از آزمایش ها برای مشخص کردن مناطق عرق کردن و تخمین میزان شدت بیماری هستند. انجام آزمایش خون، آزمایش ادرار یا سایر آزمایشات برای بررسی اینکه علت عرق کردن شما به دلیل بیماری دیگری مانند پرکاری تیرویید یا قند خون پایین است، توصیه می شود. قیمت مام اینقدر مناسب است که تقریبا همه بتوانند خرید کنند.

هیپرهیدروزی، تعریق غیرطبیعی و شدیدی است که لزوما مربوط به گرما یا ورزش نباشد. ممکن است شما هم خیلی زیاد عرق کنید، به طوری که لباس هایتان خیس می شود یا از دست هایتان عرق بچکد. عرق زیاد علاوه بر اختلال در فعالیت های روزمره ی طبیعی، می تواند باعث ایجاد اضطراب در موقعیت های اجتماعی و یا حس خجالت و شرمندگی شود.

تعریق زیاد علاوه بر اختلال در فعالیت های روزمره ی طبیعی، می تواند باعث ایجاد اضطراب در موقعیت های اجتماعی و یا حس خجالت و شرمندگی شود.

علایم تعریق شدید کدامند؟

اکثر مردم هنگام ورزش کردن، یا وقتی در محیط گرم هستند یا وقتی در معرض اضطراب و یا تحت فشار قرار دارند عرق می کنند. برخی از عرق زیر بغل شاکی هستند، برخی از عرق پیشانی و یا تعرق زیاد کف دست. عرق بیش از حد (تعرق زیاد) که به هیپریدرویید یا بیماری هایپرهیدروزیس شناخته می شود، بسیار بیشتر از یک عرق طبیعی است. نوعی از هیپرهیدروز (تعرق شدید) که معمولا بر روی دست ها، پاها به صورت ایجاد می شود، حداقل یک بار در هفته در طول ساعات بیداری اتفاق می افتد. تعریق زیاد معمولا در هر دو طرف بدن اتفاق می افتد.

علت تعریق زیاد بدن اما طبیعی چیست؟

عرق کردن مکانیسمی است که بدن را خنک می کند. هنگامی که درجه ی حرارت بدن شما افزایش می یابد، سیستم عصبی غده های عرق را به طور خودکار تحریک می کند. عرق کردن (به خصوص در کف دست هایتان) وقتی عصبی می شوید، کاملا طبیعی است. یا به عبارتی عرق واکنش طبیعی بدن در مقابل گرماست. بیشتر حجم عرق را آب تشکیل می دهد و خودش هم بی بو است.

تعریق زیاد بدن اما طبیعی

  • گرما
  • تحرک و فعالیت های فیزیکی
  • خوردن غذای داغ یا تند
  • عوامل احساسی و عاطفی مانند ترس و استرس
  • عوارض جانبی داروها
  • بیماری و تب
  • تغییرات هورمونی مانند یایسگی، بارداری و بلوغ
  • پوشیدن لباس از الیاف مصنوعی
  • داشتن اضافه وزن.

دلیل تعریق زیاد چیست؟

در بالا دلایل معمولی برای تعرق و مکانیسم عرق کردن را خوانید. اما چه می شود که زیادی عرق می کنیم؟ همه عرق می کنند اما برخی بیش از حد عرق می کنند، آنقدر زیاد که کلافه می شوند. تابستان و زمستان هم ندارد. مدام کف دست ها و پاهایشان عرق می کند. هوا خنک است اما از سر و صورتشان عرق می ریزد و دلیل این تعریق زیاد هم معلوم نیست.

عرق کردن مکانیسمی است که بدن را خنک می کند. هنگامی که درجه ی حرارت بدن شما افزایش می یابد، سیستم عصبی غده های عرق را به طور خودکار تحریک می کند. عرق کردن (به خصوص در کف دست هایتان) وقتی عصبی می شوید، کاملا طبیعی است. ماسک مو ویتابلا  موهای شما را ابریشمی میکند.

1. ایا غلظت خون باعث تعریق زیاد میشود؟

یکی از علایمی که ممکن است فردی که دارد و یا فشار خون او بالاست، تجربه کند، عرق کردن زیاد است.

2. کمبود چه ویتامینی باعث تعریق زیاد میشود؟

اگر ویتامین D بدن شما کم باشد، احتمال تعریق زیاد از سر و باقی اعضای بدن افزایش پیدا می کند. تعریق از سر از علایم ابتدایی کمبود ویتامین دی است.

3. علت تعریق زیاد درسروصورت چیست؟

برای درمان عرق کردن زیاد کف دست، شما اول باید استرس خود را درمان کنید. موارد خفیف بیماری تعریق کف دست با داروهای موضعی و خوراکی قابل کنترل است. بوتاکس نیز از مواردی است که برای درمان عرق کف دست استفاده می شود. اما موارد شدید به درمان های دارویی پاسخ نمی دهد و باید جراحی شود. جلوگیری از اضطراب تا حد زیادی در کاهش تعریق موثر است، شستن دست ها و دوش گرفتن های مکرر در درمان موقتی این بیماری موثر است.

محصولات متعددی برای جلوگیری از تعریق بیش از اندازه بدن و ایجاد بوی نامطبوع در آن طراحی شده اند که یکی از آنها اسپری ضد تعریق مردانه و زنانه است. اما اسپری ضد تعریق چیست؟ اسپری درواقع کارکردی مشابه مام یا را دارد و می تواند رطوبت ناحیه زیر بغل را کمتر کند. نحوه استفاده اسپری ضد تعریق بسیار راحت است و می توان از آن در موقعیت های مختلف استفاده کرد. کافی است آن را به خوبی تکان دهید و سپس با فاصله روی زیر بغل اسپری کنید. اسپری ها در کنار جلوگیری از عرق کردن بدن، رایحه خوشایندی به بدن شما می دهند و نمی گذارند بوی بدی بگیرید.
اسپری ها معمولا در ترکیبات خود آلومینیوم دارند که این موضوع مجرای عرق را به گونه ای می بندد و از تعریق بیش از حد جلوگیری کرده یا آن را به تعویق می اندازد. البته باید توجه داشته باشید که وجود بیش از حد آلومینیوم در این اسپری ها می تواند ایجاد حساسیت کرده و پوست را تحریک کند یا مشکلات دیگری به وجود آورد.

بنابراین اگر مستعد انواع حساسیت های پوستی مانند سوزش و خارش  یا مشکلات دیگری هستید، بهتر است به سراغ برندهای معروف این محصولات مانند، نیوا، داو dove و انواع اسپری ضد تعریق پودری بروید یا سراغ محصولاتی بروید که فرمولاسیون شان بر اساس مواد طبیعی بیشتر است و توسط پزشکان تایید شده هستند. کرم ضد افتاب ویتابلا بافت سبک و فاقد چربی  دارند  وبرای استفاده  روزانه عالی هستند.

انواع اسپری ضد

  • اسپری ضد تعریق مردانه: با توجه به آنکه پوست آقایان ضخیم تر از پوست بانوان است و تعریق بیشتری هم به دلیل فعالیت بدنی بیشتر دارند، اسپری های مخصوص انواع پوست آقایان با فرمولاسیون متفاوت وارد بازار لوازم بهداشتی و آرایشی شده است. این دسته از ضد تعریق ها عمدتا بویی تندتر از اسپری زنانه دارند و ترکیبات آنها قوی تر است. به همین دلیل هم گاهی اوقات برخی از خانم هایی که دچار تعریق بیش از حد می شوند، به سراغ اسپری ضد تعریق مردانه می روند.
  • اسپری ضد تعریق زنانه: با توجه به نازک تر بودن و حساسیتی که پوست خانم ها در مقایسه با پوست آقایان دارد، اسپری هایی که در این دسته طراحی و تولید می شود در مقایسه با نوع مردانه آن دارای بوی ملایم تری است. این نوع از اسپری ها دارای تنوع بیشتری در ارتباط با بو و اسانس هستند.

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "اسپری بدن ضد عرق" هستید؟ با کلیک بر روی کسب و کار ایرانی, پزشکی، ممکن است در این موضوع، مطالب مرتبط دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "اسپری بدن ضد عرق"، کلیک کنید.