از دستیابی به مدار 750 کیلومتری تا احیای زیست فضا +فیلم

جان گرفتن صنعت فضایی در دولت سیزدهم؛

از دستیابی به مدار 750 کیلومتری تا احیای زیست فضا +فیلم

تصویب سند 10 ساله فضایی، 12 پرتاب موفق فضایی، دستیابی به مدار 750 کیلومتری و احیای زیست فضا از جمله اقدامات و دستاورد های حوزه فضایی در دوره ریاست جمهوری شهید رییسی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری اسمارت تیم، اقدامات دولت سیزدهم به ریاست آیت الله سید ابراهیم رییسی، رییس جمهور شهید در حوزه صنعت فضایی، با از سرگیری برگزاری جلسات شورای عالی فضایی بعد از 11 سال تاخیر آغاز شد و توانست با دو ماهواره «پارس-1» و «خیام»، اجرای پرتاب های بین المللی را عملیاتی و با «ثریا» تا مدار 750 کیلومتری، رکوردشکنی کند.

با برگزاری مجدد این جلسات و تاکید ویژه رییس جمهور شهید بر ارتقاء صنعت فضایی، سند 10 ساله فضایی (1401 تا 1410) در آخرین جلسه شورای عالی فضایی، مصوب شد که اساس آن هدف گذاری کشور در حوزه صنعت فضایی و تبدیل شدن به یکی از کشور های صادرکننده خدمات صنعت فضایی است.

در ادامه ویدیویی از اقدامات و دستاوردهای حوزه فضایی در دوره ریاست جمهوری شهید رییسی را مشاهده می کنید:

 

در دو سال نخست فعالیت دولت سیزدهم 11 پرتاب ماهواره ثبت شده که معادل تعداد پرتاب ها در 10 سال قبل از این دولت است. تعداد ماهواره های در حال ساخت در ابتدای دولت سیزدهم، 8 عدد بود که در پایان سال 1401 این تعداد به 12 ماهواره و تا پایان سال 1402 تعداد ماهواره های در دست ساخت به عدد 30 رسید.

 

از دستیابی به مدار 750 کیلومتری تا احیای زیست فضا +فیلم

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "از دستیابی به مدار 750 کیلومتری تا احیای زیست فضا +فیلم" هستید؟ با کلیک بر روی اقتصادی، آیا به دنبال موضوعات مشابهی هستید؟ برای کشف محتواهای بیشتر، از منوی جستجو استفاده کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "از دستیابی به مدار 750 کیلومتری تا احیای زیست فضا +فیلم"، کلیک کنید.