آغاز عملیات اجرایی پروژه 912 واحدی احداث مسکن دانشگاهیان سمنان – خبرگزاری اسمارت تیم | اخبار ایران و جهان

آغاز عملیات اجرایی پروژه 912 واحدی احداث مسکن دانشگاهیان سمنان - خبرگزاری اسمارت تیم | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرنگار اسمارت تیم، همزمان با پیش از ظهر شنبه عملیات اجرایی تامین زمین و احداث مسکن دانشگاهیان دانشگاه سمنان، در سایت پردیس دانشگاه با حضور مسیولان استانی و شهرستانی و در زمینی به مساحت 25 هکتار، آغاز شد.

این طرح در قالب فرمان احداث 60 هزار و 185 واحد مسکونی ویژه دانشگاهیان است که امروز در شورایعالی مسکن کشور به ریاست رییس جمهور، ابلاغ شد.

وزرای راه و شهرسازی و علوم تحقیقات و فناوری نیز به صورت وبیناری در این مراسم حضور داشتند.

قرار است در زمینی به مساحت 25 هکتار 912 واحد مسکونی برای اساتید، نخبگان و اعضای هیات علمی و … در دانشگاه سمنان ساخته شود این اقدام در راستای تحقق ماده 7 قانون جوانی جمعیت و نیز ایجاد انگیزه برای اساتید، نخبگان، دانشگاهیان و پژوهشگران و فناوران ساخته می شود.

این تعداد خانه قرار است با استفاده از تسهیلات بانکی و سرمایه گذاری ساخته و تحویل متقاضیان دانشگاهی سمنان شود. همچنین قطعات زمین های این سایت، 250 متری برای دو خانواده است.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در این مراسم و در سخنانی به صورت وبیناری با بیان اینکه منازل مسکونی و خوابگاه متاهلی در پردیس دانشگاه های کشور احداث می شود، گفت: 350 واحد خوابگاه متاهلی ساخته شده است.

محمد علی زلفی گل با بیان اینکه سه هزار و 200 خوابگاه دیگر در کشور در حال ساخت است، تاکید کرد: این خوابگاه ها تا پایان سال آتی تکمیل می شود.

وی با بیان اینکه عملیات ساخت دو هزار و 600 خوابگاه دیگر نیز در کشور اجرایی می شود، افزود: دسترسی دانشجویان متاهل به خوابگاه ها و انگیزه برای ازدواج، از جمله اهداف این طرح است.

گفتنی است تفاهم نامه ای بین وزارت راه و شهرسازی و علوم برای ساخت مسکن مورد نیاز دانشگاهیان منعقد شده است.

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "آغاز عملیات اجرایی پروژه 912 واحدی احداث مسکن دانشگاهیان سمنان – خبرگزاری اسمارت تیم | اخبار ایران و جهان" هستید؟ با کلیک بر روی عمومی، ممکن است در این موضوع، مطالب مرتبط دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "آغاز عملیات اجرایی پروژه 912 واحدی احداث مسکن دانشگاهیان سمنان – خبرگزاری اسمارت تیم | اخبار ایران و جهان"، کلیک کنید.